Why.......? Why.......? " D ) I ( "

Var ute shoppa för några dagar sen. Hade bestämt mig för att köpa en snygg stickad tröja.
Påväg in till stan tänkte jag att där här kommer nog gå snabbt.. det är ju trots allt bara EN tröja som ska inhandlas.

Parkerade bilen och gick av med ett stor smile ( Ska ju trots allt få ett nytt plagg + att jag är en ganska glad kille i övrigt ) Såg ungefär vid den tiden ut så här =D.

Jag gick visslade och mös för mig själv. Vårsolen sken glatt och fåglarna kvittrade tillsammans som en sagolik gosspelskör. Altt kändes bra.

Gick in i butik 1: Strosa omkring och kollade på plagg efter plagg. Hitta inte riktigt det jag var ute efter. Men jag tänkte jag har många affärer kvar.

Gick en bit till och kom til butik 2: Men nä inte där heller. 

Ni som känner mig vet att mitt tålamod är inte det bästa. Så redan där började humöret tryna. Man kan säga att jag såg ut ungefär så här =). Alltså fortarande glad.

Kom på en briljant idé. Tror jag lät så här " Ahh" när jag kom på det. Jag går till en galleria! Gick in på en hyfsat ny galleria i Malmö vid namn Storgatan tror jag.
Fräsch måste jag säga. MEN. Där e ju fan ta mig bara tjejbutiker! Gina Tricot, Denim for girls, Monki, Pilgrim, Svea (Inriktning unisex med tyngpunkt på tjej.) och inte bara det... Låt mig presentera ett exempel.

Kev B är med en tjejkompis och dom ska köpa vars en tröja. För att göra det enkelt säger vi en stickad tjocktröja.

Tjejen vid namn Savannha, går in på första bästa galleria (eftersom där kryllar det av tjejbutiker) och köper en JÄTTEFIN tröja. Sitter perfekt. Hon bestämmer sig för att köpa den. I kassa sker det magiska. Hon får betala 359 :-. 

Nu är det Kev B's tur. Efter som han gillar att klä sig i killkläder bestämde han sig för att inte gå på någon galleria. Utan valde butikerna ute på gågatan. Går in i en butik vid namn Carlings. Får passera ett x-antal feta väggar med  tjejkläder av olika slag för att tillslut komma fram till en vägg på ca 3 meter med diverse skjorter och t-shirts med rock"n"roll tryck... just det.. får inte glömma det lilla bordet med poco-loco tröjorna. Hittar inte det jag söker. Jag ser ut såhär =I

Går vidare till nästa butik som i princip blir en repris. 

Jag börjar dra mig lite irreterat i luggen. Tanken på att Savannha gjorde sitt inköp på ca 17 min ink tiden i provhytten gjorde att tålamodet sjönk katastrofalt.

När timme nummer 2 påbörjas glider jag in på Diesel. Blickar vänster.... och där.... där har vi den gråa tröjan. Jag kastar mig över den. Inne i provhytten märker jag att den sitter jättebra! Jag tar den!

Jag går till kassan och nu händer fenomenet......................................... 1399 :-. 

Varför ska alltid snygga killkläder vara så jävla dyra medans tjejer kan få lika snygga kläder för 3 gånger så mindre slantar. Jag blir så ledsen.

Ser ut såhär just nu =(


Kev B


Kommentarer
Postat av: Hinnka

Orättvist...riktigt jävla orättvist!

2008-04-03 @ 09:38:12
URL: http://gallimatias.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0