Dans - Alkohol

När man, som kille, går ut för att dansa är det viktigt att man häller i sig precis rätt mängd alkohol för att vara en avslappnad dansare. Väljer man att inte dricka någon alkohol alls så slutar det ofta med att det känns pinsamt att dansa, att man inte hittar rytmen och därför står och gungar fram och tillbaka med sin kropp . Detta kan man lika gärna strunta i. Vilken tjej tycker att "dansbandsgunget" är sexigt?

- Ohh, ser du killen som vaggar så avslappnat där borta? Han ska jag prata med!, utbrister en tjej.

Nä, det händer aldrig. Men om man får i sig rätt mängd alkohol (varierar från person till person) så blir man mer avslappnad och vågar ta ut rörelserna lite mer. Helt plötsligt så är man kung på dansgolvet! Man glider runt och kör den ena "Travolta-moven" efter den andra. Folk bildar ring, tittar och beundrar dig. 

- Den killen dansar fullt ut!, säger dem.

Detta har jag trott på i runt 10 år. Varje utgångstillfälle har jag druckit och dansat och trott att alla tyckt att jag var grym. Tills nu...när min vän visar mig en videosekvens som denne spelat in när jag dansar. Det visar sig att jag slänger min kropp fram och tillbaka utan någon form av känsla för rytmen. Jag kastar mig från ena sidan av dansgolvet till den andra som en jättegorilla samtidigt som jag gällt sjunger med den då spelade låten. Det visar sig att folk bildar ring för att de är rädda för att bli omkulldansade. De tittar med skrämda ögon, ej med beundran. Och jag har i alla år hört fel. De säger:

-Den killen dansar ju inte, han ser full ut!


//Hinnka

Kommentarer
Postat av: Kev B

Detta inlägg gillade jag

2008-04-02 @ 15:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0