Alkohol, vår käre vän

Hatten av för valborg! Denna underbara högtid (är det en högtid?) som får oss alla på så gott humör. Firar man dagen i Lund som jag gör, så får man en dag fullpackad med livets goda ingredienser, vänner och alkohol, för många är dock dessa två ord synonymer. Men det är ganska otroligt när man tänker efter, att det vi gör när vi får ledigt, ja då super vi som fan och blir redlöst fulla, samtidigt som vi umgås med en massa vänner.
Vart hade vi varit utan vår kära sprit, hur hade helgen sett ut? Det är helt omöjligt att tänka sig Sverige utan alkohol.
Vi är så beroende av sprit här, inte går det en utekväll utan en fylla, jag menar, det är till och med en bra ursäkt att säga att man inte har nån sprit, och därför istället väljer att vara hemma.

- Nä Tompa hade ingen sprit så han hänger inte med ikväll, lite syn, men vad skulle han göra liksom...?
- Tradit utan Tompa ikväll, men jag förstår han, vad skulle han gjort utan en fylla?

Sett utifrån ett utomjordiskt perspektiv så hade de nog undrat vad det är vi stoppar i oss som gör oss till kungar.
Tack vare gudadrycken har genomsnittssvenskan skaffat 20 nya vänner, haft sex med nån, fått folk att skratta, ramlat och slått sig och fått ett sår, men utan att bry sig, bjudit alla vänner på vars en öl fastän han egentligen inte har pengar, somnat, vaknat, gått vilse men hittat rätt av en slump, allt detta under samma kväll.

Tänk vad kul det är att vara full! Det lät kanske lite sarkastiskt, så tar jag det en gång till och säger att det inte är en gnutta sarkasm, jag menar det verkligen, TÄNK VAD KUL DET ÄR ATT VARA FULL!


//Lister

Kommentarer
Postat av: brännan

hatten av för ett roligt inlägg!

Blogghöjdpunkt; "- Nä Tompa hade ingen sprit så han hänger inte med ikväll, lite syn, men vad skulle han göra liksom...?"

2008-05-01 @ 21:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0